Розробка CRM-систем

Розробка CRM-систем

Відповідно до спостережень компанії React Logic, практично кожна третя українська компанія, штат якої перевищує понад 20 осіб, впроваджує у структуру бізнесу CRM-системи. Як правило, використовуються універсальні рішення, такі як Bitrix24, OneBox, 1C: CRM та Onlyoffice. Однак функціонал готових продуктів досить обмежений, тому власники компаній нерідко вдаються до розробки авторських CRM-систем, орієнтованих на індивідуальні завдання бізнесу.

Що таке система CRM?

CRM-система (Customer Relationship Management) – програмно-апаратний комплекс для організації та автоматизації взаємодії компанії з клієнтами, збирання та аналіз даних, а також систематизації складних бізнес-процесів. Таким чином, інтеграція CRM-системи сприяє підвищенню рівня продажів, оптимізації маркетингових стратегій, поліпшенню обслуговування клієнтів та скорочення витрат за рахунок виключення процесів, у яких необхідний людський фактор.

Які завдання вирішують системи CRM?

  • Керування персоналом – розподіл та контроль виконання завдань між фахівцями, формування системи премій тощо.
  • Керування контактами – формування сторінок з інформацією про потенційного або поточного клієнта.
  • Керування комунікацією – формування вибірок клієнтів для акцій, спец. пропозицій, розсилок і т. д.
  • Керування продажами – розподіл клієнтів по стадіях процесу продажів від першого контакту до заключної конверсії.
  • Керування замовленнями – розподіл процесу реалізації та обслуговування замовлень по стадіях: доставка, оплата тощо.
  • Керування активами – формування бази даних активів: товарів, документів, працівників тощо.
  • Маркетинговий аналіз – збір даних про поведінкові чинники цільової аудиторії, попит пропозиції/товари тощо.

Кому потрібні CRM-системи?

За даними інформаційно-аналітичного порталу CRMsearch, CRM-системи найбільш часто зустрічаються в наступних галузях:

  • професійні сервіси – 61 %;
  • фінанси – 50 %;
  • виробництво – 44 %;
  • держ. сектор – 31 %;
  • охорона здоров’я – 24 %.

У першу чергу використання CRM-систем корисно для представників середнього та великого бізнесу, у яких кількість нових клієнтів або замовлень у середньому перевищує понад 50 шт. на добу. Також CRM-системи показують високу ефективність у компаніях із великими відділами продажів, де важливу роль відіграє відстеження якості роботи кожного спеціаліста.

Які бувають види CRM-систем?

За призначенням:

  • Для керування продажами – призначені для складання прогнозів та аналізу продажів, управління контактами, а також аналізу прибутків та збитків.
  • Для керування маркетингом – призначені для складання маркетингових кампаній та аналізу їхньої ефективності.
  • Для керування відділом продажів – призначені для обробки та фіксації заявок та аналізу ефективності кожного окремого співробітника.
  • Комплексні – поєднують у собі перераховані вище функції.

За рівнем обробки інформації:

  • Операційні – спрямовані на швидкий доступ до даних про конкретного клієнта у процесі продажу чи обслуговування.
  • Аналітичні – спрямовані на комплексного аналізу даних, які стосуються як клієнтам, і структурним підрозділам самого підприємства.
  • Колаборативні – спрямовані на спільну роботу клієнта та виконавця в єдиній системі.

За методом організації:

  • SaaS – хмарні CRM-системи, програмна частина яких розташована на сервері компанії React Logic. Замовник має доступ до функціонала CRM-системи, але вносити зміни до принципів її дії можуть лише співробітники компанії-розробника.
  • Standalone – готове програмне рішення, яке встановлюється фахівцями React Logic на особистий сервер чи хостинг клієнта. Як правило, такі CRM-системи використовуються проектами із сегмента середнього та великого бізнесу.

З чого складається система CRM?

  • Фронтальна частина – структурні елементи системи, які відповідають за обслуговування клієнтів на точках продажу з централізованою, розподіленою чи автономною обробкою інформації.
  • Операційна частина – структурні елементи системи, відповідальні за авторизацію операцій та оперативну звітність.
  • Сховище даних – предметно-орієнтована база даних, розроблена для підготовки звітів та інформаційного аналізу з метою підтримки ухвалення рішень в організації.
  • Аналітична підсистема – функціональні модулі, відповідальні за аналіз накопиченої інформації (OLAP, статистичний, динамічний тощо.).
  • Розподілена система підтримки продажів – функціональні модулі з репліками даних на пунктах продажу, що дозволяють аналізувати поточні тенденції та переваги споживачів.

Примітка! За бажанням, фахівці React Logic можуть оснастити CRM-систему модулем API, який дозволяє розширювати її функціонал сторонніми сервісами обліку, прийому заявок, оформлення документів, комунікації тощо.

Що краще: готове рішення чи розробка нової CRM-системи?

Готові CRM-системи непогано підходять для малого бізнесу завдяки своїй доступності та простоті в обслуговуванні. Однак вони не передбачають можливостей гнучкого налаштування під конкретні цілі бізнесу, у зв’язку з чим все одно змушують співробітників використовувати xlsx-таблиці, органайзери та додатковий софт. Детальніше про особливості безкоштовних CRM можете прочитати у статті «Скільки коштує безкоштовна CRM?».

Розробка індивідуальної CRM-системи унеможливлює вищеописані проблеми, але коштує дорожче і вимагає деякий час на розробку та оптимізацію. Разом з тим, маючи власну CRM-систему, замовник отримує довгостроковий інструмент, який за потреби можна модифікувати під нові завдання та вимоги.

Скільки коштує CRM-система?

У середньому вартість CRM-систем варіюється в діапазоні від 25 000 до 70 000 грн. Однак щоб розрахувати точну ціну на розробку CRM-системи, необхідно узгодити її функціонал, інтерфейс, терміни реалізації та інші тонкощі. Також докладніше про систему ціноутворення на CRM-системи можна ознайомитись у статті «Довідник Reaсt Logic: Скільки коштує CRM-система?».

Де замовити розробку системи CRM?

Компанія React Logic пропонує послуги з розробки CRM-систем будь-якої складності з подальшим технічним супроводом. Щоб дізнатися більше про наші послуги та, за бажання, обговорити перспективи можливої ​​співпраці, звертайтесь за номером телефону +38 (050) 888-32-98/(098) 888-32-98 або напишіть на електронну пошту office@react-logic. com – менеджер проведе для вас безкоштовну консультацію та, за потреби, організує особисту зустріч.