Розробка білінгових систем

Розробка білінгових систем

Web-студія React Logic пропонує послуги з розробки білінгових систем для всіх видів телекомунікаційних підприємств, починаючи з інтернет-провайдерів і закінчуючи операторами транзитного цифрового трафіку. Також з 2014 року компанія розробила понад 10 універсальних білінгів, які підтримують можливість адаптації до потреб конкретного підприємства.

Що таке білінгова система?

Білінгова система (англ. Billing) – прикладне програмне забезпечення для організації та підтримки бізнес-процесів операторів зв’язку всіх видів телекомунікаційних послуг. Базовий функціонал білінгів передбачає повний контроль економічної складової підприємства, починаючи з бухгалтерського обліку і закінчуючи виставленням абонентських рахунків.

Функціонал білінгових систем:

  1. Модуль розрахункових операцій – під розрахунковими операціями мається на увазі визначення та оцінка споживання, агрегація даних, формування нарахувань та рахунків споживачам (з урахуванням знижок, податків, а також інших додаткових нарахувань та коригування), організація доставки рахунків та управління особовими рахунками користувачів.
  2. Модуль фінансових операцій – функціонал фінансового обслуговування, як правило, охоплює обробку платежів, управління дебіторськими заборгованостями, а також обробку даних з оподаткування.
  3. Модуль інформаційної підтримки – функції підтримки операційної інформації про користувачів, послуги, тарифи, обмеження тощо. У деяких випадках інформаційний модуль розширюється до рівня повноцінної CRM з підтримкою як корпоративного, так і інтерфейсу користувача.

Примітка! Реалізація функціональних можливостей у рамках розробки білінгової системи може суттєво відрізнятись як для кожного типу комунікацій, так і у різних моделях взаємодії з користувачами.

Робочі області білінгових систем

Робочі області білінгових систем у своїй сутності є набір таблиць і первинних документів, серед яких обов’язковими є:

1. Таблиці:

  • договори;
  • проводки;
  • звітні періоди;
  • сторона обліку, що використовується;
  • абонентські рахунки.

2. Первинні документи:

  • залишки;
  • платежі;
  • переклади;
  • нарахування;
  • знижки;
  • ПДВ.

Також як допоміжний елемент білінгові системи доповнюються довідковими таблицями, в яких міститься інформація:

  • про послуги та їх тарифи;
  • про типи платежів (готівка, безготівка, платіжні агенти та інше);
  • про одиниці виміру послуг, що використовуються;
  • про типи проведення для первинних документів;
  • про історію балансу;
  • про сальдо (обороти) за звітний період.

Примітка! Вище перераховані лише найпоширеніші робочі області білінгових систем. У деяких випадках білінги доповнюються індивідуальними інтерфейсами та системами аналітики, орієнтованими на вирішення специфічних завдань конкретного оператора зв’язку.

Структура білінгових систем

Через складну апаратну реалізацію мереж різних телекомунікаційних операторів, структура білінгових систем завжди має індивідуальний характер. Так, наприклад, білінг для стільникових операторів кардинально відрізнятиметься від білінгів для операторів IP-телефонії, оскільки в рамках реалізації послуг використовується різне обладнання та програмне забезпечення. Втім, образна структура всіх білінгових систем передбачає наявність наступних елементів:

  • колектори даних про послуги та тарифи;
  • модуль аутентифікації абонентів;
  • ядро (комплекс правил та обмежень автоматизованих операцій);
  • багаторівнева база даних;
  • модуль авторизації;
  • модуль аналізу та тарифікації трафіку;
  • модуль розмежування доступу;
  • статистичні та аналітичні системи;
  • адміністративна панель.

Примітка! У рамках розробки білінгових систем компанія React Logic практикує використання програмних платформ (фреймворків) з гнучкою архітектурою побудови, в якій кожен з елементів системи є окремим компонентом. Це дозволяє модифікувати систему з мінімальним вилянням на її загальну структуру, тим самим забезпечуючи економію часу та грошей.

Розробка білінгових систем

Щоб скористатися послугою розробки білінгової системи, звертайтесь за номером телефону +38 (050) 888-32-98/(098) 888-32-98 або використовуйте форму зворотного зв’язку – менеджер проведе для вас безкоштовну консультацію, розрахує вартість послуги та, за необхідності, організовує особисту зустріч.